Kommentointia:

Kaminiitto www

Yhteisön evoluutio I – III
Hieno kirjoitus. Siitä on jo niin kovin pitkä aika kun työpaikka juoksutti minua jos jonkinlaisella kursseilla. Hyödyllisiksi kuvittelemani kurssimappeja olen arkistoinut parin metrin verran. En ole niitä myöhemmin avannut. Tämän kirjoituksen teoriaosuus on niiden sisällöstä hyvä yhteenveto.

Minua kaivertaa se, että tässä kerrottiin juuri minun elämänkaareni tanssinetin piirissä. Oikeasti tuntui pahalta ajatella, että enkö minä ole pystynyt parempaa antamaan palstan sisällölle. Olenko minä vastuussa ja missä määrin siitä, että elinkaarikäyrän toisen gradientin negatiivisuus suurenee koko ajan? Pitäisikö minun olla aktiivisempi sen positiiviseksi kääntämisessä? Voiko sitä edes kääntää, vai onko autopilotti hitsattu lopulliseen asentoon?

Liian moni asia natsaa evoluutiokirjoituksen kanssa!

Kommentin kommentti Daniel:

Tässä puhut Kami useimpien suulla. Moni on surullinen että niin hieno ja sopuisa mies ja kaikille tuntematon taustavaikuttaja Matti on jatkuvasti myrskyn silmässä.

Vaikea kuvitella että hän toivoisi mitään eripuraa, me kirjoittajat vain erilaisine luonteinemme olemme kuin joukko kiukkuisia herhiläisiä. Mitään ei saisi poistaa ja kaikki pitäisi julkaista sananvapauden nimissä.

Mielessämme taitaa kummitella vanha totuus: Siellä missä poltetaan kirjoja, poltetaan kohta ihmisiäkin. Eli siellä missä moderoidaan tekstejä siellä moderoidaan kohta nimimerkkejäkin.