Tanssi on minulle nykyisin erittäin stressaava aihe.

Minua suuresti ihmetyttää, mikä on syynä, että parini kanssa en saa valssia ja joitakin muita kappaleita mitenkään sujumaan.

Olen hyvin tietoinen siitä, että tanssin aivan erilaisella tyylillä kun useimmat toiset.

Silti luulisi, että naisen,  jonka kanssa on ollut jo useamman vuoden ajan parketilla lukuisia kertoja, tanssin pitäisi sujua vaikka millä tyylillä. Mutta ei.

Yhden tärkeän syyn olen löytänyt. Tanssin siten, että iskun ollessa, jalkani kirjaimellisesti ajoittuu parkettiin sillä hetkellä, eikä iskujen välissä – kuten suurimmalla osalla tanssijoita tuntuu menevän.

Nyt kysymys: ( jos saisin esim. Pia M:n, Humppiksen ja mahdollisesti joidenkin toisten vastauksen)

Tanssiiko yli 90% porukasta väärin – vai - tanssinko minä väärin, koska vain muutamien kanssa valssi sujuu lähes heti – esim. 4711. kanssa meni pitkillä kenuvilla askeleilla lähes "taivaallisesti" ( tietenkin sitten kun on tilaa ).

Sitten – hyvärytmiset foksit, monet latinokappaleet menen aivan omaan tyyliini – en siis ota H.H. ja "kuopaisu", vaan tanssin rytmin mukaan niin, että jalka osuu parkettiin iskun tullessa, eikä niiden välissä. Tanssinko minä vai toiset väärin?

En saa edes "aitomiesbugilla" aluksi tanssia sujumaan useimpien kanssa, ennen kuin saan heidät muuttamaan rymin ajoitusta iskun kohdalle.

Niin – hankala lienee toisten vastata, jotka eivät ole tanssiani nähneet, mutta esim. 4711. on sopeutunut kohtuullisen nopeasti rytmiini, vaikka humppaa hän ei niin kovin mielellään ( luulen )siten mene.

Olen myös sen verran luonnevikainen, että en tanssi niiden kanssa, jotka eivät sopeudu vientiini.

Minä en tule muuttamaan "rytmikorvani" - joka on hyvä ( olen ottanut nuoruudessani sähkötystä vastaan n.70 merkin min. nopeudella) – vastaiseksi mitään lajia.

Kommentteja – olkaa hyvä!

Aitomies