Kaminiitto www

1. Ihminen oppii kuuntelemaan musiikkia ennen kuin oppii ymmärtämään puhetta tai puhumaan. (Vrt. alle 1 v vauvalla pylly keikkuu musiikin tahdissa ja suu on messingillä kun tulee rytmimusaa)
2. Ihminen on sosiaalinen laumaeläin. Tanssi jos mikään täyttää nämä vaatimukset.
3. Ihminen tarvitsee liikuntaa pysyäkseen terveenä pitempään. Itse kun en ole harrastanut 20 viime vuoden aikana oikeastaan muuta liikuntaa kuin lavatansseja ja silti intin kuntotesteissä skaala loppui yläpäästä, niin kyllä kai se jotain todistaa tanssimisen vaikutuksesta kuntoon.
4. Miksi 1800-luvun popmusiikkiin (klassinen, ooppera) uhrataan vielä nykyäänkin valtaosa, kun se ei tuota pienelle murto-osalle väestöstä henkis-fyysistä tyydytystä tai hyötyä suhteutettuna tanssimusiikkiin ja sen yhteiskunta edistäviin aspekteihin.

Vaikka näitä teesejä ei nyt tullut enempää tällä kertaa kirjoitettua, niin näistäkin voi jonkun sanan repostella. Ensinnäkin ooppera- ja musiikkitalohankkeet voisi yksityistää. Yksityistettiinhän Fortum ja Nestekin ilman mitään aitoja perusteita. Jos ooppera ja klassinen musiikki sen vuoksi maastamme kuolevat, niin sitten ne kuolevat Jumalan tahdosta. Kyllä sitä lajia mannaa maailmalta vielä löytyy ja lentokoneet kulkevat (jos Finskiä ei oteta lukuun). Olkoot perinteiden vaalijoina esimerkiksi Italia, Ranska ja Saksa. Meillä säästyneet kulttuurirahat voidaan suunnata sitten tulevaisuuteen ei menneisyyteen - esimerkiksi monia kulttuuri- ym. tarpeita tyydyttävään lavatanssikulttuuriin.

Pöhötautia sairastava korkeakulttuuri ei koskaan parane millään rahalla. Sama asia kuin jos yli satavuotiaalta vanhukselta, joka on ollut toistakymmentä vuotta koomassa, otetaan vihdoin viimein letkut irti ja siirrytään luonnonmukaiseen saattohoitoon. Luonnonvalinnan mukaisesti hyvät asiat säilyvät itseellisesti elossa huonot kuolevat pois. Yksipuolisilla yhteiskunnan tukitoimilla vääristetään eri kulttuurien elinympäristöä, jolloin elinvoimaiset kulttuurit, tässä tapauksessa erityisesti lavatanssi, joutuvat epäoikeutettuun ja syrjittyyn asemaan.

Lavatanssin saama valtiontuki myytyä lippua kohti tuskin yltää samaan mitä oopperalipun tai teatterilipun ostaja nauttii. Kohderyhmänä lavatanssijat ovat sorretussa asemassa suhteessa ooppera/teatteriyleisöön. Johtuuko tämä plutokratiasta vai mistä? Meidän silmille heitetään vedet, jos sanotaan, että sivistyneessä maassa täytyy olla ooppera, kansallisteatteri jne. Hämäystä kaikki tyystin
301px-Oopperatalo_Helsinki.jpg.